BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Media

Uit liefde voor Reclame

  • Thijs Baas
woensdag 2 november 2016, 14:17 Update: woensdag 2 november 2016, 17:29
'Op basis van die hefboom hebben we een behoorlijk effectieve campagne'

Sinds reclamebureau The Valley zes jaar geleden voor brouwerij Hertog Jan de slogan 'Uit liefde voor Bier' bedacht, wordt deze toegepast op elk bierdopje, viltje en flesje dat de fabriek verlaat en elke reclame-uiting die het merk de wereld in stuurt. En nu is daar de beloning in de vorm van een Effie, de reclameprijs voor de meest effectieve campagne.

Beeld: Youtube/The Valley
Beeld: Youtube/The Valley

Bij alles wat The Valley voor Hertog Jan doet, grijpt het terug op de slogan 'Uit liefde voor Bier' en juist dat is volgens Krijn Smits van het reclamebureau gisteravond beloond met een Effie. Het is juist die consistentie, benadrukt ook Mark Oosterhout van reclamebureau N=5, die van groot belang is om een campagne effectief te maken. Al is een lange adem natuurlijk niet genoeg als de slogan niet deugt. 'Uit liefde voor Bier is een heel krachtig idee, omdat bierdrinkers ook liefde voor bier voelen.' 

Simpelheid en directheid

Geloofwaardigheid staat voorop en dan helpt het als je de mensen een 'product-intrinsieke' campagne voorschotelt, zegt Smits. 'Je ziet heel veel biermerken die zich bezighouden met van alles en nog wat. Hertog Jan heeft het alleen maar over bier en niet over allerlei domeinen die niet direct met bier te maken hebben. Ik denk dat dat heel belangrijk is en dat dat heel goed aansluit op die simpelheid en directheid: ze hebben het gewoon over bier en over ketels.' 

Ruimte op rechts

Daarbij leent het  karakter van Hertog Jan - mensen associëren het al gauw met speciaalbier - zich uitstekend voor een campagne die zich voornamelijk richt op het bier zélf, zegt Oosterhout. 'Heineken heeft een hele andere rol in de markt dan Hertog Jan en dit past natuurlijk heel erg goed bij de authenticiteit van Hertog Jan.'

En tussen de bijna twintig prijswinnaars van gisteravond is het een verademing om te zien dat je ook met relatief kleine budgetten een grote prijs kunt winnen, zegt Dick van der Leqc, van reclamebureau Etcetera. Als je maar iets anders durft te doen dan de massa. 'Als iedereen over links gaat, ontstaat er ruimte op rechts.'

 

BierReclame
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Een tweede huis als belegging

13 april | Grapperhaus: versoepeling niet mogelijk

Bedrijven focussen te veel op transactie en te weinig op emotie

Of eksters van bling bling houden en bacteriën doodgaan in de vriezer

Keren reizigers weer massaal terug in het OV?

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play