Media14 nov '16 17:53

Asjemenou! De leeuw is weer los

Auteur: BNR Webredactie

Jarenlang hoorde je Loeki elk reclameblok voorbij komen. Hij was soms wel veertig tot zestig keer per dag te zien op televisie. Nu komt de leeuw terug, in de vorm van een eenmalige glossy voor de reclameliefhebber. Of dit ook betekent dat hij terugkomt op tv, vroegen we Louise Geesink, de vrouw achter het leeuwtje.

Foto: Loeki.nl
Foto: Loeki.nl

Louise Geesink, dochter van de bedenker van Loeki, nam in de jaren 80 studio Geesink over van haar vader en daarmee ook het iconische leeuwtje Loeki. 'Wij groeiden met hem op. Loeki was als een soort broertje voor me. Ik verzon al jaren ideeën voor de productie, dus toen mijn vader overleed was het heel vanzelfsprekend dat ik de zorg over zou nemen.'

 

Loeki heeft na zijn vertrek bij de STER niet stilgezeten. 'Hij is naar de Efteling gegaan, figureerde in campagnes voor supermarkten en ging naar Japan', vertelt Geesink. 'De laatste jaren heeft hij wel in de kast gezeten. En dat wrong bij mij. Ik hoorde hem bonzen op de deur: laat me eruit! Ik kan niet wachten tot ik weer met hem aan de slag kan.'

Glossy

En dat gebeurt nu dus in de vorm van een blad over reclame. 'Het gaat over de rijke historie van Loeki', vertelt Geesink. 'Maar er komen ook interviews voorbij met bekende acteurs, hoofdredacteuren en reclamemakers. Het blad is het begin van nieuwe avonturen voor Loeki, maar dan wel aangepast aan deze tijd.'


Het Loeki-magazine ligt vanaf morgen in de winkel.

Gerelateerde artikelen