Media11 jan '18 11:11Aangepast op 27 jul '18 10:52

nAlexander Klöpping: 'We hebben binnen no-time een mini-radiostation uit de grond gestampt'

Auteur: Kay Rutten

2017 was een roerig jaar voor Blendle, met het vertrek van mede-oprichter Marten Blankesteijn en een fikse ontslagronde. 2018 begint met een positievere noot: de lancering van de nieuwe dienst Blendle Audio.

Alexander Klöpping (R) en mede-oprichter Marten Blankesteijn (L) tijdens de lancering van Blendle in 2014.
Alexander Klöpping (R) en mede-oprichter Marten Blankesteijn (L) tijdens de lancering van Blendle in 2014. ( ANP)

Blendle Audio: nieuwsberichten uit kranten en tijdschriften, maar dan voorgelezen, vertelt Blendle-oprichter Alexander Klöpping. Met een persoonlijke aanpak. De podcast begint namelijk met het persoonlijk begroeten van de abonnee. 'We hebben in de afgelopen week meer dan 1000 voornamen ingesproken en dat blijven we updaten', zegt Klöpping lachend.

Audiovorm

Volgens de oprichter zijn podcasts dé trend. 'In Amerika luistert meer dan 15 procent van de luisteraars wekelijks naar podcasts', vertelt hij. BNR is al flink bezig met podcasts en nu kan Blendle natuurlijk niet achterblijven. Blendle Audio lijkt op de nieuwsbrief die het bedrijf al verspreidt. 'We kijken naar wat mensen waarderen in de journalistiek, dat presenteren we nu in audiovorm.' Blendle Audio is gratis voor Premium leden.

Tevreden Klöpping

Er was de laatste tijd wat negatief nieuws rondom Blendle. In 2017 vertrok mede-oprichter Marten Blankesteijn, NRC vertrok uit de database en er volgde een fikse ontslagronde. Maar volgens Klöpping is er niet zoveel aan de hand. 'Het lijkt wel alsof jullie niet weten hoe een start-up werkt. Wij bestaan bij de gratie van durf-kapitaal', zegt hij oprecht verbaasd. 'Ik ben héél tevreden over hoe Blendle het nu doet.'


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen