Media24 jan '18 12:02

Hoe de beste kickbokser ter wereld kruidenthee hip gaat maken

Auteur: Bastiaan Kleinjan

De beste kickbokser van de wereld moet kruidenthee, groentespread en zonnestroop hip gaan maken. Rico Verhoeven is namelijk het nieuwe gezicht van biomerk Zonnatura. 'De perfecte persoon om onze producten aan te kondigen.'

Volgens Jeroen Mustert, manager van het moederbedrijf van Zonnatura, is Rico Verhoeven bij uitstek de man die producten van zijn merk aan de man moet brengen. 'Rico is een groot sportman, een man met een gigantisch sympathieke uitstraling en hij helpt graag mensen om fit te worden. Voor hemzelf is gezonde voeding natuurlijk de essentie om topsport te kunnen doen.'

Markt staat niet stil

Het merk Zonnatura bestaat zestig jaar, maar de concurrentie van andere biologische merken was nooit zo hevig als vandaag de dag. 'Een kwart van alle Nederlanders koopt Zonnatura', stelt Mustert. 'Dat zijn mensen die de intentie hebben om gezond te eten, waarbij er een soort epicentrum is van moeders die ofwel aan kinderen beginnen of ze net hebben gekregen. In die fase van hun leven zijn ze nog bewuster op gezonde voeding.'

Met Verhoeven wil Zonnatura als oudje onder de nieuwe, hippe biomerken zichzelf verfrissen. 'Om in deze dynamiek, waarin veel merken proberen een graantje mee te pikken, als marktleider weer aan de top van de berg te staan, moesten wij iets doen wat disruptief, apart, modern en fris was.'

Tien procent groei

Behalve met het nieuwe gezicht, komt Zonnatura ook met nieuwe verpakkingen en een pop-up store, om het merk 'opnieuw uit te vinden'. Dat alles moet aan het einde van het jaar zijn vruchten afwerpen. 'Ik zou erg teleurgesteld zijn als het merk niet met meer dan tien procent groeit binnen nu en het einde van het jaar', klinkt Mustert ambitieus. De samenwerking met Verhoeven loopt ook tot het einde van het jaar, 'maar we hebben absoluut de intentie om langer door te gaan', aldus Mustert.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen