Media9 okt '18 15:33Aangepast op 9 okt '18 17:46

'Omroepen moeten meer open staan voor commerciële content'

Auteur: BNR Webredactie

In de nieuwe realityserie Welkom Aan Boord volgt SBS6 het personeel van luchtvaartmaatschappij Transavia. Volgens Ruben Cusell van WeFilm gebeuren dit soort long-format samenwerkingen steeds vaker. Voor het merk zijn de kosten hoog, maar de er zijn veel voordelen: 'In een long-form kan je op een hoger niveau communiceren, je merkverhaal vertellen en sympathie en loyaliteit opwekken.'

Een long-format is een merkverhaal of commerciële content die langer is dan een 'normale' advertentie. Zoals de nieuwe realityserie op SBS6, The Lego Movie of een documentaire over een kernwaarde van Chipotle of McDonalds. Cusell vindt dat omroepen en zenders meer open moeten staan voor deze content, omdat het voor beide partijen gunstig kan zijn.

(Foto: Adformatie)

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen