Organisator Zwarte Cross richt eigen omroep op
De Feestfabriek, organisator van de festivals Zwarte Cross en Mañana Mañana, wil als aspirant-omroep toetreden tot de NPO. Het heeft daarvoor het onlineplatform Stamppot opgericht. De Feestfabriek heeft tot het eind van het jaar de tijd om minimaal 50.000 betalende leden te werven.
Stamppot moet vooral uitblinken in creativiteit , zegt Pieter Holkenborg van De Feestfabriek. ‘We hebben weinig radio of tv-ervaring, maar dat kan nu juist wel eens goed uitpakken.’ Holkenborg vindt de huidige omroepen toch vaak voorspelbaar.
Pretentieus
Wat de nieuwe omroep precies gaat uitzenden weet Holkenborg nog niet. 'We willen de toon die we nu hebben met onze communicatie en content aan blijven houden. Stamppot is niet bedoeld als protestomroep, maar als aanvulling van het huidige landschap, benadrukt Holkenborg. 'We hebben veel verstand van het bedenken van maffe en creatieve dingen. Daar kunnen we echt iets nieuws aan toevoegen. Het moet vooral niet te pretentieus worden.'
Luister terug | Wat is het geheim van Zwarte Cross?