BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Mobiliteit

Mondjesmaat treinverkeer rond Utrecht

  • BNR Webredactie
maandag 2 februari 2015, 8:43 Update: maandag 2 februari 2015, 16:21
Reportage op Utrecht CS | "Ik hoop dat de stoomtreinen weer terugkomen. Volgens mij deden die het altijd"

Sinds het begin van de middag rijdt er weer een beperkt aantal treinen van en naar Utrecht CS. Het kan nog uren duren voordat het treinverkeer weer volgens het boekje rijdt.

De sein- en wisselstoring begon om 08.30 uur. Vanaf toen reden er geen treinen van en naar Utrecht.

De storing heeft volgens de NS een 'logistieke puzzel' veroorzaakt. Het is een hele klus om materiaal en personeel weer op de juiste plek te krijgen.

In sommige plaatsen heeft de NS bussen ingezet, maar die zijn soms heel vol.

Reactie Rover
Rover pleit er naar aanleiding van de storing voor dat de Raad van Commissarissen van ProRail ingrijpt bij het bedrijf. De reizigersorganisatie wijst erop dat het treinverkeer op 22 januari ook al stillag rond Utrecht, eveneens als gevolg van een storing.

“Dit is geen incident meer, het is een structureel probleem”, stelt Rover-voorzitter Arriën Kruyt. “Het is nu hoog tijd om direct  in te grijpen bij de ICT-afdeling van ProRail. Doormodderen is geen optie.”.

NSOpenbaar vervoerspoorTrafficTrein
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Nieuwe Londense spoorlijn rijdt voor het eerst: 'Elizabeth Line is nieuwe parel van de stad'

Rover vreest duurder OV en slechter aanbod in 2023

Het OV dreigt ten onder te gaan

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Dit is Lucid van plan in Nederland

Arthur van Schayk (Remeha) over het verplicht installeren van warmtepompen

Zijn we te bang voor escalatie?

Pandemieterugblik deel 2: De aangepaste OMT-adviezen

FEMMETJE DE WIND, LEO ALKEMADE & GIOVANCA

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden