BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Vastgoed Gezocht Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Podcast by BNR Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Europa Podcast Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Space Cowboys Grip op je aandacht Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Alle podcasts
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Podcast by BNR
Contact
Mobiliteit

Helft leaserijders pakt boete trajectcontrole A2

  • Noud Broekhof
vrijdag 7 juni 2013, 9:27 Update: vrijdag 7 juni 2013, 10:14

De Vereniging Auto van de Zaak wil een einde aan de onduidelijke situatie op de A2. De lobbyclub voor zakelijke rijders zegt dat de helft van hun leden vorig jaar een boete heeft gekregen vanwege onduidelijke snelheidslimieten.

De onduidelijkheid is de VAVDZ een doorn in het oog, zo valt te lezen in het persbericht. "De snelheidsmeting op de A2 spant de kroon. VAVDZ adviseert berijders om vooral 100 kilometer per uur te rijden om boetes te voorkomen."

Martin Huisman, VAVDZ-voorzitter licht toe: “De algemene publieke perceptie is dat je op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht na 19 uur 130 kilometer per uur mag rijden. Dit is echter niet het geval. Een deel van de trajectcontrole van Amsterdam tot Vinkeveen is ook na 19 uur ingesteld op 100 kilometer per uur. Dit zorgt voor veel onduidelijkheid en heel veel irritatie."

VAVDZ heeft als ludieke actie het 'A2 Erger Je Niet'-spel ontwikkeld. Dit dobbelspel helpt tegen de verveling als je met 100 kilometer per uur op een lege A2 in het holst van de nacht naar Utrecht rijdt. "VAVDZ accepteert overigens geen enkele verantwoording voor het gebruik van het spel tijdens het rijden'', voegt de vereniging eraan toe.  

A2automobilistsnelwegTraffictrajectcontrole
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Hoe we bewegend geluid kunnen volgen

Doorwerken na je pensioen

Emilie Gordenker (Van Gogh) runt museum in crisistijd

Opinie | Cijfers die maar weinig zeggen

In de Middag | 20 april

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Podcasts by BNR BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play