BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Mobiliteit

Regionale spoorbedrijven vaker op tijd dan NS

  • Anne-Greet Haars
woensdag 3 april 2013, 13:02

Treinen van de Nederlandse Spoorwegen zijn in 2012 minder vaak op tijd aangekomen dan treinen van regionale spoorbedrijven. Dat heeft spoorbeheerder ProRail bekendgemaakt.

Bij de NS kwam 88,5 procent van de treinen op tijd aan, tegenover een gemiddelde van 92,4 procent van regionale spoorbedrijven. Daarmee was de NS ook minder stipt dan in het jaar ervoor: toen kwam 89,6 procent van de treinen op tijd aan.

Ongelukken
Het aantal ongelukken op het spoor daalde. Eén trein ontspoorde in 2012, tegen drie in 2011. Eén keer botsten twee treinen op elkaar. Ook dat gebeurde in 2011 drie keer. Bij die ene botsing, in april 2012 in Amsterdam, viel wel een dode. Dat was voor het eerst in 20 jaar in Nederland. Het aantal jongeren dat op een overweg om het leven kwam, was volgens ProRail bijzonder laag.

Koperdiefstal
De spoorbedrijven hadden veel minder last van koperdiefstallen. Het metaal is veel geld waard en wordt daarom geregeld geroofd. In 2012 waren er 366 diefstallen van koper, tegen 515 in 2011. Dat kostte de reizigers vorig jaar 247 uur aan vertragingen, oftewel ruim 10 dagen. In 2011 was dat 297 uur.

NSOVProRailspoorTraffic
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Rover vreest duurder OV en slechter aanbod in 2023

Het OV dreigt ten onder te gaan

'Meer geld nodig voor spoorambities'

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Oekraïne-update woensdag, dag 91

Yorick Naeff (BUX) over het einde van de beleggingshype

Het kan Israël niks schelen

Waarom mannetjesmuizen bang zijn voor bananen

Uitbreiden door over te nemen

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden