
Toyota, Ford en Honda vormen de top-3, terwijl ook Nissan (5) en Volkswagen (7) een plek in de top-10 hebben verworven. Twaalf bedrijven in de top-50 die Interbrand naar buiten bracht zitten in de technologische hoek. Volgens het merkadviesbureau is dit jaar speciaal gekeken naar de daadwerkelijke duurzame prestaties, én op de 'perceptie van die pestaties'.
Philips is volgens het bureau niet alleen goed in het transparant maken van zijn duurzaamheidsrapportage, maar ook sterk in het "inzetten van zijn innovatievermogen voor de verduurzaming van zijn keten en producten". Philips zet daarvoor verschillende instrumenten in, "van het reduceren van de straling van een CT-apparaat tot de ontwikkeling van nog efficiëntere lichtbronnen".
Vier kledingmerken hebben een plaats in de top-50. Adidas scoort met een 15e positie het hoogst, gevolgd door Nike (31), H&M (42) en ZARA (48). "Meer dan ooit worden deze merken verantwoordelijk gehouden voor de kwaliteit en de veiligheid van hun fabrieken wereldwijd."