Mobiliteit25 apr '17 17:59Aangepast op 25 apr '17 18:20

Knap staaltje PR nodig voor Parkmobile

Auteur: Daphne Buskoop

Parkeerapp Parkmobile moet flink werken aan damage control na een uitzending van TROS Radar gisteravond, waar de directeur aan tafel schoof.

Directeur Tomas Novak was uitgenodigd naar aanleiding van een klacht van een app-gebruiker. De man had zoals altijd op start gedrukt toen hij ging parkeren, maar tot zijn verbazing werkte ‘stop’ niet toen hij weg wilde rijden. Zijn parkeerrekening liep daardoor op tot 106 euro.

Omdat de man niet verder kwam met behulp van de servicedesk van het bedrijf - deze verwees hem door naar de gemeente, die vervolgens zei dat hij toch echt bij Parkmobile moest zijn - benaderde hij Radar.  

Je zou toch denken dat het tv-optreden de ideale gelegenheid was voor de directeur van Parkmobile om de situatie met de man goed op te lossen en voor eens en voor altijd duidelijk te maken waar andere klanten heen kunnen met hun vragen en klachten. De arme Novak sloeg de plank echter volledig mis; hij kon geen oplossing bieden voor de man, hij faalde erin de vragen van de presentatrice te beantwoorden, en liet pijnlijke stiltes vallen.

Heel twitterend Nederland ging vanochtend los, met maar een enkeling die medelijden toonde. Concurrent Yellowbrick sprong handig in op de situatie: 

Parkmobile deed zelf gisteravond, ook op Twitter, al een poging om de schade te herstellen:

Het fragment uit Radar:

 


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen