BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Mobiliteit

HSL blijft brekebeentje

  • BNR Webredactie
donderdag 20 december 2018, 9:04

Steeds meer treinen stranden op de Hoge Snelheidslijn. Volgens FNV Spoor leidt dit tot stress bij de machinisten en durven ze de HSL niet meer op. 'Natuurlijk balen de machinisten van de situatie', zegt NS-woordvoerder Erik Kroeze die het beeld dat FNV Spoor schetst niet herkent.

Kroeze noemt verschillende oorzaken voor het ongemak op de HSL: 'Er rijden meer treinen, dus er stranden er ook meer. De lijn is complex aangelegd en we rijden nu met treinen die niet specifiek ervoor gemaakt zijn. De nieuw bestelde treinen zijn er nog niet, we rijden meer treinen met andere partijen. Ook de intercity naar Brussel kwam terug, en die kon alleen maar rijden met aangepaste treinen.' Volgens Kroeze zijn nieuwe intercity's besteld en komen die in 2021 op het spoor, bedraagt de uitval bedraagt 5 a 7 procent en is 82,7 procent van de reizigers wel op tijd. Wel moeten reizigers de komende tijd rekening blijven houden met hinder.

LUISTER OOK

HSL boemelt verder zonder investeringen

LUISTER OOK

Intercity laat sporen na op HSL trace

ANP JERRY LAMPEN
ANP JERRY LAMPENJERRY LAMPEN

NSSpoorwegen
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Reuzentruck niet de weg op in Nederland

Rover vreest duurder OV en slechter aanbod in 2023

Het OV dreigt ten onder te gaan

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Oekraïne-update donderdag, dag 92

'Europa staat er heus niet zo slecht voor'

Oekraïne-update woensdag, dag 91

Oerbos gevonden in zinkgat

Magnesium is onmisbaar voor elke sporter

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden