BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Mobiliteit

Greenpeace: 40% Schipholvluchten kort en extra vervuilend

  • BNR Webredactie
woensdag 27 november 2019, 9:20 Update: woensdag 27 november 2019, 10:52

Maar liefst 38 procent van de vluchten vanaf Schiphol gaat niet verder dan 750 kilometer. Deze korte vluchten hebben een relatief hoge CO2-uitstoot per kilometer omdat de meeste CO2 wordt uitgestoten tijdens het landen, taxiën en opstijgen. Dat becijferde Royal HaskoningDHV in opdracht van Greenpeace.

Maar liefst 38 procent van de vluchten vanaf Schiphol gaat niet verder dan 750 kilometer. Dat heeft Royal HaskoningDHV berekend in opdracht van Greenpeace.
Maar liefst 38 procent van de vluchten vanaf Schiphol gaat niet verder dan 750 kilometer. Dat heeft Royal HaskoningDHV berekend in opdracht van Greenpeace.ANP

Lees ook | Topman EasyJet wil een kerosinetaks

Volgens campagneleider Klimaat Dewi Zloch bij Greenpeace gaat het om 200.000 vluchten met een hoge CO2-uitstoot - ongeveer 3,5 megaton CO2. 'Je kunt je afvragen of we al die vluchten nodig hebben', zegt Zloch die wijst op alternatieven als de trein en de elektrische bus en op de praktijk dat de luchtvaart onbelast is. En daarmee een ongelijk speelveld met duurzame transportmodaliteiten creëert.

In verband met de door u gekozen cookievoorkeuren kunnen wij deze tweet niet tonen. Klik hier om akkoord te gaan met de cookievoorkeuren die nodig zijn om deze tweet te laden.

Lees ook | Luchtvaart veroorzaakt bijna helft CO2-uitstoot in Nederlands transport

Actie

In het weekend van 14 december houdt Greenpeace een actie. De milieubeweging eist dat het aantal vluchten op Schiphol wordt teruggedrongen.

DuurzaamDuurzaamheidGreenpeaceSchiphol
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

VS sluit weer aan bij Parijs Klimaatakkoord

#17 Smyle: tandenpoetsen zonder plastic

'Verklaar stikstofwet niet controversieel'

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Opinie | De min is echt groter dan deze 7,6 miljard

Deze tuner is immuun voor de coronacrisis

RIJTEST | Ford Mustang Mach-E

Heeft u nog een hond over?

BREEKT | ‘Als het kabinet zich echt zorgen maakt om de Britse variant, moet het de verkiezingen uitstellen’

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play