
Het abonnement heet Care to Drive en dekt naast reparaties en onderhoud ook de apk, pechhulp en vervangend vervoer. De hoogte van het maandbedrag hangt af van de leeftijd van de auto, het aantal gereden en verwachte kilometers, het type voertuig en de eventuele aanwezigheid van fabrieksgarantie.
Frustratie
Aon heeft ruim een jaar aan de introductie van het onderhoudsabonnement gewerkt. Volgens Robert Spaan, managing director business development bij Aon, sluit Care to Drive aan bij wat consumenten graag willen. 'Consumenten zijn steeds meer geneigd om abonnementen af te nemen. Verder hebben ze veel frustratie als ze naar een dealer gaan voor onderhoud. Ze balen van de onverwacht hoge kosten', zegt hij in De Nationale Autoshow.
Uitdaging
Het abonnement wordt verkocht via autodealers. 'Die hebben een uitdaging om klanten vast te houden en daar is dit een oplossing voor', zegt Spaan. Hij is met verschillende dealers in gesprek. Twee dealers bieden het abonnement vanaf eind deze maand voor het eerst aan.