'Bedrijven doen te weinig tegen parkeerirritaties'
Bij bedrijven is nog veel winst te behalen op het gebied van parkeren. Uit onderzoek van Ruigrok NetPanel in opdracht van Toogethr blijkt dat ze vaak tekort schieten met goede parkeerfaciliteiten waardoor irritaties ontstaan.
Zakelijke parkeerders geven in het onderzoek aan dat parkeren ook in coronatijd een probleem is bij veel bedrijven. Een kwart kan niet altijd een plek vinden. 'Zelfs gedurende corona is er eigenlijk schaarste aan parkeerplekken', concludeert Maurits van Kuyk, marketing directeur Benelux en Duitsland bij parkeerplatform Toogethr.
Geen plek in de garage is gelijk ook de grootste irritatie. 'Bij parkeren speelt een hygiënische factor een grote rol. Als het goed geregeld is, dan hoor je er niemand over. Als je geen plek hebt of het wordt niet goed geregeld, dan raken mensen direct gefrustreerd.'
Een kwart van de zakelijke parkeerders wil graag weten of en waar er plek is met behulp van een reserveringssysteem, maar het overgrote deel van de bedrijven geeft dat inzicht niet. Volgens het onderzoek biedt een op de drie bedrijven helemaal geen oplossing voor parkeerproblemen.
Meer weten? Luister BNR Mobility terug!