
GM zag de omzet omhoog schieten tot 41,9 miljard dollar, van 26,8 miljard dollar in dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst steeg van 2,4 miljard dollar naar 3,3 miljard dollar.
Niet Europees actief
Het concern, dat merken voert als GMC, Buick, Cadillac en Chevrolet, is niet meer actief in Europa. Daar vertrok het in 2017 bijna volledig na de verkoop van het merk Opel. Eerder was er sprake van dat GM terug zou keren naar de Europese markt met een aantal elektrisch aangedreven modellen. Daar zei het bedrijf uit Detroit dinsdag echter niets over.
Lees ook | Toyota investeert miljarden in accu's voor elektrische auto's
'De vraag naar GM-producten blijft sterk en we gaan actief om met de tegenwind waarmee we worden geconfronteerd', stelt de directie in een toelichting op de resultaten. De marktomstandigheden blijven 'uitdagend'.
170.000 reserveringen
GM ontving 170.000 reserveringen voor zijn nieuwe elektrische Chevrolet Silverado pick-up, die in het voorjaar bij de Amerikaanse dealers staat. Ook laat GM weten dat het inmiddels 8 procent van de Amerikaanse markt voor elektrische voertuigen heeft veroverd. Dat komt vooral door recordverkopen van de Chevrolet Bolt en Bolt EUV.