Mobility Week 20175 sep '17 15:37Aangepast op 6 sep '17 09:21

Nu al het hoogtepunt van een week vol mobiliteit

Auteur: Thijs Baas

Een holle paal, waarvan de inwendige trap leidt naar een grote installatie van drie enorme LED-schermen. Deze reclamezuilen vallen op langs de Nederlandse snelwegen en in uitzonderlijke gevallen dienen ze als uitkijkpost of, zoals vandaag, locatie voor een radio-uitzending.

Beeld: Wesley Schouwenaars
Beeld: Wesley Schouwenaars

De reclamemast langs de A27 doet eigenlijk zelden dienst als uitkijkpost: onder normale omstandigheden kunnen bedrijven hun boodschap kwijt op een LED-scherm van 106 vierkante meter. Het uitzicht is weergaloos - je ziet de Dom van Utrecht en onafzienbare verkeersstromen - en éigenlijk is het er best goed toeven. Althans: tot windkracht 5, wanneer de 26 meter hoge reclamemast wel érg heen en weer begint te zwaaien, zegt Jaïr KOrf de Gidts vanaf de 'zwevende studio' van BNR Hemmen.

Beeld: Wesley Schouwenaars
 

Beyond Outdoor is het bedrijf achter de masten, waarvan er vijf staan opgesteld, verspreid over Nederland. Alleen al de zuil bij Houten is goed voor 1,2 miljoen passanten per week. 'We zeggen altijd als propositie dat we in de grote steden zitten: Amsterdam, Rotterdam en hier bij Utrecht, én de grote snelwegen die daartussen liggen, zoals bij Gouda.' Er hangt een behoorlijk prijskaartje aan, om je bedrijf via het hoge LED-scherm onder de aandacht te brengen. Maar hoeveel dat is... daarover hult Korf de Gidts zich in nevelen: 'Een hoop.'

Alles over de Mobility Week



Beeld: Sybren Visser

 

 

Beeld: Sybren Visser

 

Beeld: Sybren Visser

 



Dag 1

Gisteren begaf Roelof Hemmen zich ook al op gevaarlijk terrein: de Amsterdamse grachten. Onschuldig, zou je zeggen, maar daar zal BNR-stagiair Justin inmiddels anders over denken.

 

Gerelateerde artikelen