Ondernemen9 jun '16 13:02Aangepast op 9 jun '16 14:51

Topondernemers kopen merk V&D

Auteur: Didi Levison

De soap rondom het failliete warenhuis V&D krijgt een nieuwe wending: twee top-ondernemers hebben het merk gekocht en willen er een webwinkel mee starten.

Roland Kahn bezit meerdere retailmerken waaronder Coolcat. Foto:ANP
Roland Kahn bezit meerdere retailmerken waaronder Coolcat. Foto:ANP

Coolcat topman Roland Kahn en oud-HEMA topman Ronald van Zetten hebben de intellectuele eigendomsrechten gekocht uit de failliete inboedel van V&D.

‘We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld', laat Van Zetten weten.

Is er dan toch nog toekomst voor het warenhuis? Rupert Parker Brady, retaildeskundige van Retaildenkers, weet het zo net nog niet. ‘Duidelijk is dat Van Zetten en Kahn zich gaan richten op een webwinkel. Ze hopen om voormalig leveranciers van V&D over de streep te trekken om hun spullen via hun webwinkel te verkopen. Opvallend is dat ze alle drie juist heel erg van de bakstenen zijn: dus winkels die we kennen uit het straatbeeld. Webwinkels zijn niet hun corebusiness normaal gesproken’.

Roland Kahn
Kahn is de man die eerder dit jaar V&D nog wilde doorstarten, maar hij kreeg zijn plannen uiteindelijk niet rond. De kopers zijn verenigd onder de naam Retail Ventures. Ook Kahns zakenpartner Jaco Scheffers is onderdeel van de samenwerking.

Financiële details van de overname van de merknamen worden voorlopig niet naar buiten gebracht.

Gerelateerde artikelen