Ondernemen23 sep '16 06:21Aangepast op 23 sep '16 07:41

Winkelpersoneel jaagt klanten de winkel uit

Auteur: Bastiaan Kleinjan

Shoppers ergeren zich aan de onprofessionele en ondeskundige houding van winkelpersoneel. Dat blijkt uit onderzoek van ABN Amro onder 4000 consumenten.

Foto: ANP.
Foto: ANP.

Vooral bouwmarkten, electronicawinkels en sportzaken moeten volgens het onderzoek investeren in de professionaliteit van hun personeel. 'Wat ik merk is dat je bij binnenkomst bijvoorbeeld niet gezien wordt’, vertelt Jan-Willem Seip van Vendicum. 'Daardoor word je ook niet gegroet. Men is bijvoorbeeld druk met elkaar of met andere klanten.'

Als de detailhandel de strijd met het internet nog aan wil kunnen gaan, moet er volgens Henk Hofstede van ABN Amro dan ook snel worden geïnvesteerd in personeel. 'Waarom komt een klant naar je winkel? Personeel heeft daar een heel cruciale rol in dus het is heel belangrijk voor de detailhandel.

Gerelateerde artikelen