BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Ondernemen

'Web- en fysieke winkel versterken elkaar'

  • Marjan van den Berg
donderdag 15 juni 2017, 12:48 Update: donderdag 15 juni 2017, 15:41
'Als wij winkels openen en dat groeit, dan groeit de website mee'

Tien jaar geleden begon modemerk LaDress als een pure webwinkel. Inmiddels is oprichtster Simone van Trojen om: veel klanten komen nu eenmaal graag naar een fysieke winkel toe.

BNR
BNR

Het begon met een webwinkel vanuit huis; inmiddels bestaat modemerk LaDress tien jaar en heeft het, naast de webwinkel, ook fysieke vestigingen in Amsterdam, Den Haag en Maastricht. Binnenkort wordt Antwerpen aan dit rijtje toegevoegd. LaDress omschrijft de kleding die het verkoopt als 'het perfecte jurkje - voor iedere gelegenheid'. 'Tijdloos en leeftijdloos', voegt oprichtster Simone van Trojen daaraan toe in een gesprek op BNR. 'Het hele uitgangspunt is dat je er jaren plezier van hebt.'

 

Pop-up

Simone van Trojen startte met LaDress als een pure webwinkel, 'met alle gemakken die online biedt: 24 uur bestellen, waar je ook bent, en dan met een heel sterk LaDress-gevoel op de website, waar we het verhaal ook goed kunnen vertellen, heel goede klantenservice, veel aandacht voor het product en de ontwikkeling van de jurkjes'. Het bedrijf bleef maar groeien, met gemiddeld 65 procent per jaar, vertelt Van Trojen. Het ontwikkelde een nieuw concept: een door Nederland rondreizende pop-up (LaDress Boutique). Van Trojen: 'Wat we merkten, is dat een heel grote groep klanten het heerlijk vindt om via de website te bestellen met alle gemakken en mogelijkheden die daarbij horen, maar dat er ook een grote groep vrouwen is die het fijn vindt om nog naar een fysieke winkel te gaan.'

Lees ook: Webwinkel FonQ: klanten zijn toe aan fysieke winkel

Bestaande en nieuwe klanten

Een jaar geleden opende LaDress in Amsterdam een eerste 'traditionele' fysieke winkel. De locatie die vrij kwam in de Runstraat in Amsterdam bood gewoon een buitenkans, legt ze uit. 'En wat bleek, is dat het heel goed werkt. De klanten die het fijn vinden om ook naar een winkel te gaan, kunnen daar terecht. Maar daarnaast komen er heel veel nieuwe klanten, mensen die het merk nog niet kennen, die zo in aanraking komen met LaDress en vervolgens óf daar, óf via de website, een jurkje kopen.'

Er volgden winkels in Den Haag en Maastricht. De keus om in Maastricht een vestiging te openen had ermee te maken dat veel van online klanten van LaDress daar wonen. 'Daaraan zien we wel dat het een omgeving is waar het merk al een bepaalde bekendheid heeft, maar ook waar heel veel mensen naartoe komen, ook vanuit het buitenland, dus het is gewoon een heel goede locatie - ook gebleken de afgelopen anderhalve maand - om het merk te laten zien en te laten zien wie wij zijn en zo ook weer nieuwe klanten te krijgen.'

Website groeit mee

En daar blijft het niet bij. Binnenkort opent LaDress een zaak in Antwerpen en het heeft plannen voor elders in het buitenland en in Rotterdam. 'Wat het leuke is aan deze fase van het bedrijf is dat je ziet dat het elkaar heel erg versterkt', constateert Van Trojen. Toch zal LaDress 'in de basis' een webwinkel blijven, zegt ze. 'Wij zeggen: als wij winkels gaan openen en dat groeit, dan groeit de website mee. En het leuke is: je ziet dus ook echt dat dat gebeurt!'

OndernemenRetailWebshops
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

#18 Franchise en visie als groeidrijvers van Fit20

BNR Doorpakkers #35 Bouwen aan een mega bierbrouwerij met horeca

Klein beetje omzet. Moet de coronasteun nu weer worden terugbetaald?

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image
BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play