'Hudson's Bay moet zwaar inzetten op e-commerce'
Hudson's Bay heeft met Helena Foulkes een nieuwe CEO. Ze wordt door Fortune magazine een van de invloedrijkste zakenvrouwen ter wereld genoemd. De vraag is nu of Foulkes het bedrijf weer goed op stoom kan krijgen.
Retailexpert Rupert Parker Brady meent dat het bedrijf er goed aan doet om zwaar in te zetten op innovatie en technologie. 'En dus ook een verbetering van het e-commerce-aanbod. Nu heeft elk label - overal ter wereld - zijn eigen e-commerce-activiteit. Dat is natuurlijk niet efficiënt en levert ook onvoldoende geld op. Dus dat moet veel harder gaan groeien.'
Hudson's Bay wil in Nederland een breder publiek gaan aanspreken, zegt Parker Brady. 'Ik sprak laatst een oud-filiaalmanager van de V&D. Die zei dat het negeren van het oude V&D-publiek de grootste fout is die ze hebben gemaakt. Dat gaat binnenkort allemaal veranderen, want eind vorig jaar heeft de topman voor Europa aangekondigd dat ze ook in Nederland wat goedkopere merken gaan voeren. Ze willen een wat breder publiek gaan aanspreken en niet alleen de hippe millennials die iets meer te besteden hebben.'