
Hoewel zijn vakantieparken volgens Jeroen Mol, operationeel directeur Landal Greenparks. steevast op een 7 à 8 kan rekenen als het gaat om hygiëne, is hij behoorlijk geschrokken van de uitkomsten van het onderzoek. 'We bekijken samen met onze schoonmaakbedrijven hoe we dit kunnen verbeteren. Het zijn professionele schoonmaakpartijen waar we intensief mee samenwerken. We hebben deze onderzoeksresultaten ook met ze gedeeld en ze pakken het net zo serieus op als wij.'
Wisseldagen
Maar uiteindelijk steekt Mol de hand in eigen boezem. 'Het is onze verantwoordelijkheid en die nemen we zeer hoog op. Dat is ook precies de reden dat we vol aan de gang zijn met de resultaten, om het te verbeteren. Het is belangrijk dat onze gasten een schone bungalow krijgen, ongeacht wie er schoonmaakt.' Hoewel 'eigen mensen' van Landal nu ook al de bungalows checken op de 'wisseldagen', denkt Mol nog het een en ander te kunnen opsteken van de methodiek van de Consumentenbond. 'Onze gasten zijn voor ons het allerbelangrijkst.'