Ondernemen2 mrt '18 11:25

Kahn over V&D: 'We zijn een beetje lui'

Auteur: Wesley Schouwenaars

Retailondernemer Roland Kahn kocht samen met twee collega-ondernemers de intellectuele eigendomsrechten van V&D. Maar de vroeger nog zo sterke merknaam is vooralsnog niet teruggekomen. 'We zijn een beetje lui', zegt Kahn over het verzilveren van het V&D-merk.

Kahn kocht alle merken en het klantenbestand van V&D. Dat deed hij samen met voormalig HEMA-topman Ronald van Zetten en zakenpartner Jaco Scheffers. Maar toen het merk gekocht was, bleek de visie over hoe het merk opnieuw in de markt gezet moest worden niet glashelder. 'We hadden een andere visie over hoe we het in de markt wilden zetten', blikt Kahn terug. 'We hebben nog steeds heel veel plannen en we konden niet alles tegelijk. We hadden ook een moeilijke situatie met de bestaande merken. We doen het één voor één en goed.'

Lees ook: Albert Heijn ontfermt zich over scholierentrekpleister V&D

Het merk V&D is door de ondernemers voorgezet met Frendz, een app en website waarop consumenten met tips van vrienden op sociale media hun nieuwe outfit bij elkaar kunnen shoppen. Dat de app niet de merknaam V&D draagt, wil niet zeggen dat er niet een V&D-app gaat komen. 'Misschien komt er ook wel een app die V&D heet, who knows?', zegt Kahn.

Gerelateerde artikelen