Coolblue fietst fluitend mooie cijfers tegemoet
Coolblue opent dit jaar vijf nieuwe fysieke winkels in Nederland en België om door te groeien. Vooral Wallonië, waar de webwinkel nog niet zo sterk vertegenwoordigd is, krijgt veel aandacht. 'We maken het verschil door de verantwoordelijkheid te nemen over de hele klantreis,' zegt CEO Pieter Zwart.
Coolblue boekte afgelopen jaar een omzet van 1,3 miljard euro, maar slechts een winst van 12 miljoen euro. Toch is Zwart niet ontevreden en verwacht hij voor 2019 een verdere stijging van omzet, winst en klanttevredenheid. Dit door toch in te zetten op nieuwe fysieke winkels. 'Klanten worden blij wanneer we in hun buurt een fysieke winkel openen. Met name in grotere steden zien we dat het economisch een goed idee is.' Zwart ziet de fysieke winkels bijdragen aan de online omzet: fysieke winkels zijn immers ook het startpunt voor de Coolblue fietst-propositie waarbij de pakketjes bij de klanten afgeleverd wordt.
LUISTER OOK
Coolblue en de BNR Businessboost
LUISTER OOK