Op je bek met...niet of slecht gelezen mails
Ondernemen is meer dan successen vieren, ook tegenslagen horen erbij. Toch gaat het maar zelden over die keren dat het misging. In BNR Zakendoen bespreken we de grootste uitglijders van ondernemers. Dit keer Boris Veldhuijzen van Zanten van The Next Web die niet te veel op details let.
Het systeem van serie-ondernemer Boris Veldhuijzen van Zanten heeft één zwakke plek - er glipt weleens wat doorheen. Bij grote drukte moet je keuzes maken en niet te veel op details letten om niet in de micromanagement-valkuil te vallen. Zo dacht Veldhuijzen van Zanten ooit deel te nemen aan een panelgesprek wat in werkelijkheid een lezing van 45 minuten was over ondernemen in Europa en de belastingen daaromheen.
Andere blunder: het niet gelezen mailtje waarin staat dat je voor India een visum nodig hebt. Iets waar Veldhuijzen van Zanten, in de slipstream van het vorstelijk paar meereizend naar India, pas op de luchthaven achter kwam. En dus niet ging. Wijze les? 'Welke werkwijze je ook kiest, er zit altijd een nadeel aan. Accepteer dat'.
Luister ook | BNR Zakendoen