Ondernemen21 feb '20 14:06Aangepast op 12 dec '22 09:53

Op je bek met... een ontbrekend verdienmodel

Auteur: BNR Webredactie

Ondernemen is veel meer dan successen vieren, ook tegenslagen horen erbij. Toch gaat het maar zelden over die keren dat het misging. In BNR Zakendoen bespreken we de grootste bloopers van ondernemers. Vandaag in BNR Op Je Bek te gast: Daan Weddepohl van Peerby.

Weddepohl ging op z'n bek toen hij destijds deelplatform Peerby lanceerde. Peerby werd snel groot met 20 steden in Europa en nog eens 10 in de VS. Een klein dingetje: er kwam geen euro binnen. Peerby breidde wel uit, maar de kosten namen ook toe terwijl een verdienmodel ontbrak. En dus bedacht Weddepohl de dienst PeerbyGo, dat leek goed te gaan: hij zag een hockeystick, maar die veranderde in een S. Wat op kleine schaal werkte, werkte totaal niet op grotere schaal - de advertentiekosten per nieuwe gebruiker werden steeds hoger. Pijnlijk: het team moest van 25 naar 5 krimpen.

Lees ook| Hoe dit deelplatform denkt te kunnen profiteren van economische recessie


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen