Horeca-ondernemer Stip: 'Stop met klagen'
Horeca-ondernemer Dirk-Jan Stip is het - wat hij noemt - geklaag van de horeca zat. Die frustratie uitte hij op LinkedIn. En hij krijgt veel bijval. In een week tijd is zijn post op LinkedIn elfduizend keer geliked en zeshonderdduizend keer bekeken. 'Ik erger me aan het mobiliseren van gasten om in Den Haag te gaan bedelen', zegt Stip.
Lees ook | Liveblog Coronacrisis
Failliet gaan? Hoe dan?
'Speel niet op de emotie van je gasten, als je een verhaal hebt, vertel het dan niet zes á zeven keer. Ik heb een verlies van dertien- tot zeventienduizend per maand, maar je moet ook kunnen zeggen: nu doorpakken. Het kan toch niet zo zijn dat je in anderhalve maand failliet gaat: waar moet je aan failliet gaan? Het Rijk betaalt het loon grotendeels door, je hebt uitstel van belasting, de energierekening is omlaag, en de bank geeft uitstel van het betalen van zakelijke rekeningen, ik zou niet weten waar ik failliet aan moet gaan. Wees creatief, ik breng nu lunches rond, het helpt me wel de lente en zomer door'.