
'Ik weet niet of het toeval is nu met de coronatijd', zegt Flip Vuijsje, schrijver van verschillende boeken over de Rolling Stones. Maar volgens hem is het wel logisch dat de Stones deze stap nu zetten. 'Het is wel zo dat het verdienmodel van bands onderuit is gehaald door corona. Merchandise vormt een alternatieve bron van inkomsten, hoewel die ook niet nieuw is natuurlijk.'
Innovatieve Stones
De Stones waren altijd al wel innovatief met hun marketing volgens Vuijsje. 'Ze waren er vroeg bij met onlineverkopen. Daarnaast waren officiële T-shirts en dergelijke alleen te koop bij concerten. Dat valt nu weg. Bovendien weet niemand wanneer concerten weer terug gaan komen en of de Stones gezien hun leeftijd überhaupt nog terug gaan komen.'
Luister terug | Ask me Anything | Drillrap
De Rolling Stones zijn volgens Vuijsje de eerste die echt een vaste flagship store openen. 'Eerder waren er wel pop-up stores van bijvoorbeeld Kanye West. Maar niet zoals de Stones nu doen.'
Luister terug | Techniektour | Tour de Technique | Muziek