Ondernemen23 sep '20 15:37Aangepast op 23 sep '20 16:38

Albert Heijn floreert online

Auteur: BNR Webredactie

Albert Heijn doet goede zaken op internet. In een jaar tijd groeide de online boodschappendienst van de supermarktketen met 50 procent. Dat maakte het bedrijf bekend bij de opening van een nieuw distributiecentrum in Bleiswijk, speciaal voor de thuisbezorgdienst.

Het is het zevende 'homeshoppingcenter', vertelt CEO Marit van Egmond aan verslaggever Thomas van Groningen. In de 'winkel' van 20.000 vierkante meter liggen de producten te wachten om geleverd te worden.

Corona

In februari en maart, aan het begin van de coronacrisis, werd duidelijk dat er te weinig capaciteit was. Deze zomer werd daarom ook al in Oosterhout een nieuw distributiecentrum geopend. Van Egmond denkt dat Albert Heijn nu klaar is voor de groei en daarmee ook voor de tweede coronagolf.

App

Albert Heijn heeft ook nog een nieuwe app gelanceerd vandaag. Die is vooral bedoeld voor de een- en tweepersoonshuishoudens. Uit die groep is er steeds meer vraag naar online leveringen. Met deze 'Albert Heijn-compact app' kun je uit een veel kleiner assortiment heel eenvoudig je dagelijkse boodschappen bestellen. Die worden vervolgens gratis thuisbezorgd.

Lees ook | Boerenprotest De Bilt is afgelopen

Image

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen