De lijn is te bellen als je min of meer vastloopt in je hoofd en de stress niet langer de baas kunt, zegt Michiel Hordijk van het IMK. 'Je kunt de lijn bellen als je niet meteen een oplossing zoekt, maar wilt dat iemand gewoon even naar je luistert. Veel ondernemers kunnen zelfs thuis hun verhaal niet kwijt: daar is een ander verwachtingspatroon. En vrienden denken al snel in oplossingen, terwijl het daar nu juist even niet om gaat.'
Luister terug | Ondernemers in geldnood vangen bot bij banken
Er zitten mensen aan de telefoon die je goed kunnen verstaan, zegt Hordijk. 'Als je echt een oplossing wilt, dan schakelen we je door. We hebben voldoende gelegenheid om je verder naar een oplossing te helpen. Het is niet zo dat er voorheen geen telefoonlijnen waren: vanuit Stichting 155 hebben we sinds maart al zo'n 140.000 ondernemers aan de lijn gehad en ook ONL heeft al sinds maart ondernemers aan de telefoon die informatie nodig hebben over regelgeving.'
Luister terug | Massale betalingsachterstanden zorgen voor incassogolf
