MKB4 dec '15 13:06Aangepast op 4 dec '15 13:27

Bijna klaar voor pakjesavond

Webwinkels hebben dit jaar weer goede zaken gedaan met Sinterklaas. De afgelopen weken kochten we met z'n allen voor 1 miljard euro online aan speelgoed, boeken en parfums.

Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, zou dit best te maken kunnen hebben met het slechte weer: "Bij veel regen gaan mensen toch gemakkelijker achter die computer zitten en dan is het online bestellen van de sinterklaascadeaus snel gedaan."

Gouden tijden
Sinds de Sint in het land is worden per week zo’n 24 procent meer sinterklaasproducten besteld dan in een reguliere week. Gouden tijdens dus voor de webwinkels. Ook bestelt de Nederlandse consument dit jaar zo’n 15 procent meer dan vorig jaar. Volgens Jongen kunnen de webwinkels deze groei best aan: "De bestellingen die deze morgen gedaan worden zullen als het goed is nog op tijd worden geleverd. En wanneer dit niet het geval is, zullen de meeste webwinkels hun consumenten attenderen op de uiterste besteldatum."



Dat vorig jaar zo’n 6 procent van de consumenten zijn pakje niet op tijd kreeg, is volgens Jongen geen reden om dit jaar niet online te bestellen: "Ik denk dat het dit jaar vele malen beter is, simpelweg omdat al onze logistieke dienstverleners inmiddels goed zijn ingespeeld op de enorme hoeveelheid online aankopen."


Zit je nog te zwoegen op een sinterklaasgedicht? Of ben je bang dat je het gedicht van je schoonmoeder niet goed voorleest? Lees dan hier de tips van Lars Duursma.

Gerelateerde artikelen