ZZP28 nov '15 13:11Aangepast op 29 nov '15 19:00

Gordon: 'Zingen wijkt volgend jaar voor Blushing en tv-carrière'

Auteur: Thijs Baas

Gordon stopt volgend jaar met zijn zangcarrière. De tv-personality, ondernemer én zanger wil zich meer focussen op zijn twee andere carrières: bij de televisie en bij zijn hernieuwde kennismaking met de horeca. Hij richt zich als 'echte horecaman' en ondernemer vooral op de verdere ontwikkeling van zijn 'low or no sugar'-koffiezaak Blushing.

Foto: BNR
Foto: BNR

Gordon zegt in BNR's ZZP Café met pijn in het hart afscheid te nemen van zijn zangcarrière, waar hij immers een groot deel van zijn roem aan te danken heeft. "Maar Ik merk dat je daar nu ook als zzp'er bijna niet meer je brood kunt verdienen. En de horeca heeft altijd in mijn bloed gezeten. Ooit heb ik een plan gehad voor een B&B in Zuid-Afrika,maar na het zien van Ik Vertrek heb ik me bedacht, haha."

In zijn carrière, die inmiddels zo'n kwart eeuw bestrijkt, streefde Gordon er naar eigen zeggen altijd naar dingen niet te lang te doen. "Daar word ik ongelukkig van. Dan doe ik eigenlijk iets waarvan ik denk: 'moet dat nou?. Mijn televisieverplichtingen lopen tot 2018 en dan moet ik kijken of ik dat leuk blijf vinden, maar op dit moment is Blushing in ieder geval het leukste voor de toekomst."

Celebrity Branding
Er gaat dan ook veel tijd zitten in de ontwikkeling en uitbreiding van zijn horeca-concept, zegt Gordon. Zijn 'low or no sugar'-koffiezaak heeft al vestigingen in Amsterdam en Blaricum, maar als het aan hem ligt, is het een kwestie van tijd dat er meerdere vestigingen bij komen. "Het is een avontuur, je ziet dat het werkt, met fantastische teams in Amsterdam en Blaricum en je hebt iets in handen wat heel groot kan worden. Ik wil dan ook verder uitbreiden, maar ik weet nog niet waar. Dat is heel spannend."

Dat hij op verschillende momenten profijt heeft gehad van zijn bekendheid, steekt de voormalig 'Topper' niet onder stoelen of banken, maar bij Blushing blijkt het juist de kunst om die 'branding' los te koppelen van zijn persoonlijkheid. "k probeer nu een heel goed product neer te zetten waarbij ik zelf ondergeschikt ben. Maar je moet gebruiken wat je nodig hebt: het kost je eigenlijk niets en in mijn geval is dat hartstikke welkom, want het scheelt enorm in marketingbudgetten."


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen