Personal Finance9 okt '14 17:52

Meldpunt voor afhandeling woekerpolis

Auteur: Marjan van den Berg

De Vereniging Woekerpolis.nl stelt een meldpunt in. De vereniging wil controleren of de afhandeling van woekerpolissen correct verloopt.

Ook wil de vereniging in de gaten houden of er wel iets gebeurt met de meldingen. Op de site, woekermeldpunt.nl, kunnen polishouders een rapportcijfer uitdelen voor de manier waarop hun verzekeraar de zaken afhandelt.

Aanleiding is een rapport van de Autoriteit Financiele Markten (AFM) waaruit blijkt dat verzekeraars veel te traag zijn met het bieden van een oplossing aan woekerpolisklanten.

Bovendien gaan veel consumenten niet in op een aanbod van de verzekeraars. Niet zo gek, zegt Ab Flipse van Woekerpolis.nl. “Het is op zich ook logisch dat, op het moment dat jij als consument, als gedupeerde, wordt gebeld door de verzekeraar – en klanten zien dat toch als dader – met een oplossing, dat daar natuurlijk maximaal wantrouwen is. Daar gaan mensen dus niet op reageren.”


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen