De Digital Kroesader, zoals de Nederlandse Eurocommissaris inmiddels wordt genoemd, hoopt van harte dat de adviezen van succesvolle internetondernemers in het start-up manifesto aan de orde komen bij de council. "Zij hebben fantastische prestaties geleverd; ze hebben uit het niets zeer succesvolle ondernemingen gesticht als Skype en Spotify. Ik heb hen om advies gevraagd wat er gedaan moet worden in Europa."
Manifesto
Kroes is ervan overtuigd dat het manifesto echt kan leiden tot meer werkgelegenheid. Met een banenwinst van zevenhonderdduizend banen in app-development is er wat haar betreft dan ook alle reden toe om flink aan de slag te gaan met de digitale toekomst. "Dit is de toekomst, laten we die pakken. De jonge generatie is daar heel erg gevoelig voor.
Onderzoeken van objectieve researchinstituten tonen volgens Kroes aan dat van elke vijf nieuw gecreëerde banen 'in deze sfeer' in de plaats komen van twee te verliezen banen, die op het verleden gebaseerd zijn. Wel is Kroes afhankelijk van het enthousiasme van de EU-leiders. "Ik hoop zeer dat ze dit plan steunen."