Hemmen29 feb '12 10:47Aangepast op 24 okt '16 16:48

Interview | CEO Loek de Vries van Ten Cate

Auteur: Edme Koorstra

De Almelose multinational Ten Cate is wereldwijd marktleider in kunstgrasvezels, beschermingsmaterialen en composieten voor de lucht- en ruimtevaart. Het maakte mooie cijfers bekend over 2011. CEO Loek de Vries was te gast bij BNR Paul van Liempt.

In 2011 boekte de Koninklijke Ten Cate bv en winststijging van 28 procent. CEO Loek de Vries vertelt BNR's Paul van Liempt over het succes en de uitdagingen.

'Goed gepositioneerd'
"Onze activiteiten hebben we goed gepositioneerd, we zijn actief in vier markten, op alle vier zijn we wereldmartkleider. Door ons onderscheidend vermogen kun je marges maken. Een fusie zit er niet in. Wij denken op eigen kracht fors te kunnen groeien. Wij nemen liever over dan overgenomen te worden."

Bezuinigen
2009 was een belangrijk jaar belangrijk in verband met de kredietcrisis. Onze investeringen waren toen beperkt. In 2010 en 2011 is dat iets omhoog gegaan, maar we blijven alert. Ook Ten Cate heeft moeten bezuinigen. De kunst is om niet te diep te snijden, je infrastructuur moet op orde blijven. Ik ben een voorstander van kwalitatief bezuingen. Weghalen wat niet goed werkt, en vesterken waar het wel goed gaat."  

Kunstgras
Heracles was de eerste Nederlandse betaald voetbal vereniging met een kunstgrasveld. Uiteraard geleverd door de hoofdsponsor van de club: Ten Cate. De Vries praat over de voor- en nadelen van kunstgrassen. "De klachten gaan vooral over de installatie, niet over de vezels zelf."

Luister naar het volledige interview met Loek de Vries via de knop onder de afbeelding.





 



 


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen