
Ook ter sprake komen de veranderingen in het internationale bedrijfsleven, maar natuurlijk ook de actuele politieke ontwikkelingen. Is ons land weer op de rit met het akkoord van de Kunduz-coalitie, of moeten er meer spijkers met koppen worden geslagen?
Spandoeken to go
10.15 uur: Eind vorig jaar had Schiphol de wereldprimeur met een heus
spandoekenautomaat. Geen gedoe meer met in elkaar geknutselde spandoeken om reizende vrienden en familieleden uit te zwaaien of weer met open armen te ontvangen. En dat loopt zo goed dat dit Nederlandse concept de grens over gaat. De
Nederlandse ondernemers achter de automaat, Thibaud Bruna en Olivier Jansen, zijn te gast bij Harmke Pijpers.
Economenpanel
11.05 uur: Bij het economenpanel wordt
de 3-procent-norm besproken waaraan niet alleen Nederland moet voldoen. De norm hangt
vooral bij de Zuidelijke landen als een molensteen om de nek, maar daar kan
binnenkort weleens verandering in komen. Hoe verstandig het is om die norm te
laten varen voor landen die er slecht voor staan?
Te gast in het economenpanel zijn;
- Cees Kools hoogleraar corporate governance aan de Rijksuniversiteit Groningen en partner bij Booz&Company.
- Pieter Gautier, hoogleraar macro-economie vd arbeidsmarkt aan de Vrije Universiteit
- Valentijn van Nieuwenhuijzen, hoofd strategie bij ING Investment Management
Negatieve campagnes
10.35 uur: Zwarte pieten, bedrijfspoedels en draaikonten, ze komen vast
allemaal weer langs tijdens verkiezingen. Nu lijkt het misschien alsof deze
negatieve manier van campagne voeren steeds vaker voorkomt - maar dat is niet
zo. Dat heeft promovenda Annemarie Walters onderzocht en zij is te gast bij Harmke Pijpers.
BNR Harmke Pijpers
Van 09.30 tot 12.00 uur.