BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Sport

Met hagelslag en pindakaas naar de Tour

  • Anne-Greet Haars
dinsdag 26 juni 2012, 9:14
Fragment | Humberto Tan in gesprek met Luc Schiemsky van de Raboploeg

Nog vier dagen en dan begint de Tour de France. Tijd voor de wielerploegen om hun materiaal richting Luik te sturen waar dit jaar de start is. En aan alles wordt gedacht, zelfs aan de pindakaas.

Bij de Rabobank-wielerploeg worden vandaag in Budel - onder Eindhoven - de spullen verzameld die de komende weken nodig zijn.

Bevoorrading
De man die bij Rabobank al jaren achter de schermen alle logistieke en praktische zaken regelt is Luc Schiemsky. “We hebben een hele grote truck die we straks gaan laden. Daar gaat onze hele voorraad in, zoals bidons, repen, gelletjes en bevoorradingszakken. Het gaat vooral om spullen die we niet in Frankrijk kunnen krijgen”, vertelt Schiemsky dinsdag op BNR. "We nemen dus ook hagelslag, pindakaas en ontbijtkoek mee."

“Er gaat één hele grote nieuwe vrachtwagen met ons mee. En we worden onderweg ook af en toe bevoorraad door kleinere auto’s.”

Groter
“Alles is veel groter geworden in de loop der jaren. In het begin ging er één fiets mee per renner, nu gaan er vier à vijf fietsen mee voor de kopmannen", zegt Schiemsky.

De renners bepalen zelf hoeveel kledingsetjes ze meenemen naar de tour. “De renners krijgen per jaar ongeveer twintig setjes aan kleding van de ploeg, maar ze bepalen zelf hoeveel ze mee willen nemen. We wassen het elke dag, dus alleen als je valt heb je echt een nieuwe nodig."

Zonnepanelen
En dat wassen van de pakjes doet de Rabobank met wasmachines die worden aangestuurd door de zonne-energie. De truck van de ploeg heeft namelijk zeven zonnepanelen op het dak.

EtenRabobankTour de FranceWielrennenwielrenner
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Opinie | Het coronabeleid schopt de manier van denken in de war

BREEKT: 'Trump was misschien een rare vogel, maar helemaal niet zo’n slechte president'

Dit moet je echt weten voor de volgende stap in je loopbaan

Debat tot laat in de avond over avondklok

#21 De Calabrese maffia zit overal

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play