
In het spel zit veel geweld, waar Van de Wege niks van kan zien. Toch lukt het hem het spel op een hoog niveau te spelen. ‘Dit spel heeft een heel goed geluidsdesign. Op het moment dat ik dit speel, doe ik dat met een koptelefoon op. In stereo. Ik hoor dus de geluiden zowel links als rechts gebeuren. Op die manier kan ik mij navigeren binnen het spel en reageren op wat ik hoor’, legt Van de Wege uit.
Visualisatie
In het spel neemt Van de Wege het op tegen tegenstanders die wel gewoon kunnen zien, die hij vervolgens verslaat. Van der Wege visualiseert daarbij wel. ‘Dat komt omdat ik nog een paar jaar heb kunnen zien. Dat beeld beweegt in mijn hoofd constant tijdens die gevechten.’
Wat bij Street Fighter heel goed gaat, werkt niet bij alle spellen. ‘Een spel als FIFA, daar moet je teveel dingen in de gaten houden met geluid dat het te moeilijk is om daar chocola van te maken.’ De mogelijkheid om het spel te gebruiken, komt Van de Wege ook in het dagelijkse leven goed uit. ‘Over het algemeen heb ik wel een goed gevoel voor de ruimten waarin ik mij begeef.’