BNR Topic 4 aug '16 12:39Aangepast op 4 aug '16 14:33

Reclames gericht op kinderen moeten gewoon kunnen

Auteur: Didi Levison

Reclames voor snoep, chips en cola. Specifiek gericht op kinderen. Dat mag in Nederland niet meer. Maar toch gaan voedselfabrikanten soms nog in de fout. Dit jaar gebeurde dat 26 keer. En dat is twee keer zoveel als een jaar geleden.

Zo is door Kellogg’s reclame gemaakt voor ontbijtgranen op de kinderzender Nickelodeon en heeft de Febo een pagina op haar website, die speciaal gericht is op kinderen. Maar hoe schadelijk kunnen deze marketingacties nu eigenlijk zijn?

Vandaag in de topic:  ‘Reclames gericht op kinderen moeten gewoon kunnen’.

 

Reageren?                                                      
Discussieer mee! Je kunt reageren door te twitteren met #BNRTopic of via Facebook. Stem op onze poll op de homepage of bel 020-468 0000.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen