In de beginjaren rekende Thuisbezorgd nog 6 procent commissie, tegenwoordig moeten restauranthouders 13 procent betalen om gebruik te maken van de dienst. Een terecht percentage, zegt Groen: 'Ik snap best dat mensen commentaar hebben op onze tariefsverhoging. Wij zorgen voor een half miljard extra omzet voor de bezorgrestaurants op jaarbasis, voor een gemiddeld restaurant ligt dat op 80.000 euro. Dat is heel veel geld, en daar sturen we een rekening voor.'
Advertentie-inkomsten
Uiteraard vinden de bezorgrestaurants het niet leuk als de rekening van Thuisbezorgd omhooggaat, erkent Groen. Maar vaak wordt onderschat hoeveel baat de restaurants hebben bij de door zijn bedrijf verleende diensten. Het liefst verhoogt Groen zijn omzet via advertentie-inkomsten, maar in internationaal perspectief is 13 procent nog aan de bescheiden kant. 'Het is niet zo dat we dat van plan zijn, maar je moet wel realistisch zijn: onze buitenlandse concurrenten zijn allemaal duurder dan wij.'