BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Eugene Roorda

Column Eugène Roorda | Aegon en 14 miljoen

  • Eugene Roorda
vrijdag 30 november 2012, 6:23
Column Eugène Roorda | Aegon en 14 miljoen

Wat gaat Aegon doen met die gevonden 14 miljoen? U weet: Aegon stopt met het sponsoren van Ajax. Naar mijn smaak een verstandige zet.

Eugène Roorda
Eugène Roorda

Het sponsorschap, bedoeld om de naamsbekendheid van Aegon op te stuwen, is niet langer opportuun. Aegon is al groot en alom bekend. Daarnaast kun jij je afvragen wat een verzekeraar – gebaat bij fatsoen, harmonie en vredigheid – te winnen heeft in het oorlogszuchtige, hitsige en vaak wat ordinaire voetbalmilieu. Dat is toch meer de wereld van gok sites en vage belbedrijven. Desalniettemin: uit de cijfers blijkt dat Aegon meer bekendheid heeft gegeneerd door één jaartje sponsoring Ajax dan van 25 jaar sponsoren van de Nederlandse Schaatssport. Dat dan weer wel.

Maar nu die 14 miljoen. Waar gaat dat geld heen? Gaat het naar de gedupeerden van de Aegon woekerpolissen? Gaat het naar sociale woningbouw? Naar Aegon “halal-compounds” in een verre provincie? Of naar een nieuwe maar nu intelligente reclamecampagne? Of verdwijnt die 14 miljoen in de binnenzakken van de bazen van Aegon. Bijvoorbeeld in die van marketingdirecteur Keim.

Ik had nog niet van deze mijnheer Keim gehoord maar hij heeft een gruwelijke hekel aan marketingcommunicatie. Commercials zapt hij standaard weg, dat belooft weinig goeds. Keim lijkt me een droge cijferman, zijn wat zuinige naam belooft het al - waarschijnlijk houdt hij gevaarlijke bijtvlinders in zijn badkamer.

Volgens mij heeft Aegon iets anders nodig; een nieuw soort begeestering. Het enige dat vandaag immers telt – wat het Aegon merk weer overeind kan trekken - is een sterk maatschappelijk verhaal. Voor hun klanten, hun prospects, de buitenwacht, u en ik. De rest van hun reuze spannende assurantiewerk - maar niet heus – is volkomen oninteressant. Ook voor dreigende rekensommen over ons pensioen over 30 jaar komt niemand meer achter de kachel vandaan. Zeker de 20’ers en 30’ers niet, toch de doelgroep van hongerige verzekeringsmannen.

Over 30 jaar is het 2042. De huidige wereldorde regeert per 2 weken - gezien alle politieke turbulentie en nog te komen onheil. Aegon en rekenmeester Keim hebben een probleem en dus ook een geweldige kans. Wat is hun bestaansrecht, hun doel in “ons” leven? Welke rol wil Aegon daarin gaan spelen? Daar ben ik nou benieuwd naar.

AegonAjaxColumnEugene RoordaReclame
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Opinie | Open debat, open mind

Opinie | Valse start voor Europese economie

Topgast | Agnes Kant, directeur bijwerkingencentrum Lareb

Danny Damman (Ziggo Dome) snakt naar volle zalen

Extra podcast | 'Nu al van het gas af? Dan moet je beloond worden.'

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play