Column Eugène Roorda | McJan of McKarin
"Retailers zijn meestal niet de beste marketeers", constateert BNR-columnist Eugène Roorda. "Het gros beschouwt de eigen winkel nog altijd als het ideale bedevaartsoord en heeft moeite met het andersom denken."
Roorda: "Waartoe zijn wij op aarde? Wat is ons onderscheidende aanbod? Wat wil die consument? Hoe bevredigen we die behoefte? En: hoe scheppen we betrokkenheid bij ons merk? Doodsimpele vragen waar je wel op moet afstuderen en daar hebben winkeliers vaak geen zin in. Maar er zijn ook uitzonderingen. Bol.com, Hema, H&M en Albert Heijn zijn geweldige retailers."
"Misschien is McDonald's nog wel de beste van allemaal, zegt Roorda. "Hun nieuwe actie laat dat blijken. Jongelui kunnen via social media hun eigen ingredienten kiezen en het winnende recept wordt daadwerkelijk uitgevoerd. Het McJan of McKarin-hamburgermenu komt echt op de kaart en je krijgt ook nog een rol in de nieuwe McDonald's tv-campagne. Eeuwige roem in het verschiet, helemaal passend in dit tijdsgewricht."
Klik hier om te luisteren naar de column van Eugène Roorda.