Kees de Kort26 mrt '14 12:52

Column Kees de Kort | Eenmalige opleving

Auteur: Kees de Kort

Het goede nieuws over de consumentenbestedingen in Nederland is als sneeuw voor de zon verdwenen, stelt BNR's Kees de Kort. "Het zag er eind vorig jaar redelijk uit toen we voor het eerst in lange tijd weer eens in de plus zaten. Maar in januari is de klad er weer in gekomen."

Kees de Kort
Kees de Kort

Hij gaat verder: "De bestedingen in januari waren gewoon wat lager dan die van een jaar geleden. Dat betekent in mijn beleving maar één ding: met het herstelverhaal in Nederland loopt het niet zo'n vaart. Als de bestedingen nog steeds lager zijn dan een jaar geleden, dan praat je niet over iets dat beter gaat, dat mensen er weer zin in hebben en dat er weer beweging in de economie zit. De maanden ervoor ging het allemaal wel. Dat had ook te maken met de verandering in de belastingwetgeving met auto's, maar dat bleek toch een eenmalige opleving."


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen