BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Kees de Kort

Zinloos project

  • Kees de Kort
dinsdag 2 augustus 2016, 13:07 Update: dinsdag 2 augustus 2016, 13:45
Zinloos project

Uber trekt zich terug uit China, met twee miljard dollar verlies. Volgens macro-econoom Kees de Kort is het niet het eerste Europese bedrijf dat terugkomt van een koude kermis.

Foto:BNR
Foto:BNR

'Hoe krijgen ze het voor elkaar om twee miljard dollar te verliezen met het vervoeren van mensen?', vraagt De Kort zich af. ‘Uber heeft alles gesubsidieerd. Van klant tot straten. Dat is natuurlijk een zinloos project’.

De Kort herkent de ‘fouten’ van Uber wel. ‘Al dertig jaar proberen Europese bedrijven voet aan Chinese grond te krijgen. En al dertig jaar mislukt het’. Maar De Kort heeft hoop: ‘Bedrijven die gaan samenwerken met Chinezen in plaats van zelfstandig hebben iets meer kans van slagen’. Toch zijn er maar weinig Europese kantoren die 'groot zijn geworden in China', meent De Kort.

ColumnKees de KortOpinie
Deel dit artikel:

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Toekomst van Oekraïne | Jaap de Hoop Scheffer

Oekraïne-update dinsdag, dag 90

Koster en Van Dijk: De rookgordijnen van John de Mol

Een meldpunt tegen een journalist? Dat verwacht je hooguit bij Trump

Beleggerspanel over het bloedbad op de beurs

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden