
Baanbrekende Businessmodellen
Innovatieve verdienmodellen. Slimme partnerships. Andere distributiekanalen. John van Schagen en Patrick van der Pijl gaan in gesprek met bedrijven die de spelregels in hun branche herschrijven.
Innovatieve verdienmodellen. Slimme partnerships. Andere distributiekanalen. John van Schagen en Patrick van der Pijl gaan in gesprek met bedrijven die de spelregels in hun branche herschrijven.
Veel jonge mensen met name krijgen er geen genoeg van en TikTokken zich suf. We ontleden het businessmodel van deze new kid in town.
Aandelen uitgeven is voor de meeste mkb-ondernemers een mission impossible. Eyevestor heeft een platform ontwikkeld dat dit proces democratiseert.
Meer dan 190.000 tickets verkopen voor een concertreeks, zonder bekend te maken wie er op het podium staan. We duiken in het succes van De Vrienden van Amstel Live.
Soft Revolt is ‘s werelds eerste bh uit de 3D-breimachine, zonder beugels. Elles Roeleveld lost daarmee voor vrouwen een aantal problemen op.
Chips zijn dikmakend, de zakken nauwelijks recyclebaar. Snecco wil die problemen tackelen met een nieuwe chips-formule.
Binnen twee minuten een verzekeringspolis in je mailbox. Zelfs als het over arbeidsongeschiktheid gaat. Insify belooft verzekeren zonder gedoe.
Even een fronsrimpel wegwerken of bovenlip vullen. Nederland telt steeds meer klinieken die cosmetische behandelingen aanbieden.
Giel de Winter is de motor achter het succes van StukTV. Met hem praten we over de toekomst van lineaire televisie, streamingdiensten en content maken op basis van data.
In Nederland zijn meer dan tien partijen actief die maaltijdboxen bieden. Eén van hen is Boerschappen, dat inmiddels zo'n 10.000 klanten bedient die regelmatig bestellen.
De deur openen zonder sleutel. Het Nederlandse bedrijf Loqed heeft een digitaal slot ontwikkeld dat voor gebruikers nieuwe mogelijkheden biedt.
Het Helmondse bedrijf DENS ontwikkelde een technologie waarbij mierenzuur wordt omgezet in energie. Het bedrijf ziet in schone aggregaten de eerste toepassing voor de markt.
De zorgkosten stijgen al jaren de pan uit. DEARhealth biedt artsen een AI-platform dat helpt bij de zorg voor chronisch zieken.
Slagerij Aad van Eijk was ooit een lokale slagerij zoals je die in Nederland veel ziet. Nu verkoopt het bedrijf vlees aan klanten in het hele land.
OpenUp levert mentale bijstand als abonnement aan bedrijven. Daarmee bereikt het platform inmiddels 100.000 mensen.
Hypotheek nodig? Daarvoor ga je naar de tussenpersoon. John en Patrick zoeken met Hergen Dutrieux van Viisi Hypotheken uit hoe toekomstbestendig dat businessmodel is.