
Baanbrekende Businessmodellen
Innovatieve verdienmodellen. Slimme partnerships. Andere distributiekanalen. John van Schagen en Patrick van der Pijl gaan in gesprek met bedrijven die de spelregels in hun branche herschrijven.
Innovatieve verdienmodellen. Slimme partnerships. Andere distributiekanalen. John van Schagen en Patrick van der Pijl gaan in gesprek met bedrijven die de spelregels in hun branche herschrijven.
Tencent, Alibaba, Baidu en JD.com zetten al jaren de toon in China en zien in Europa hun volgende groeimarkt. Hoog tijd om eens onder de motorkap van deze techreuzen te kijken.
Wie het businessmodel van Stella Fietsen bestudeert, valt meteen één aspect op: het bedrijf zet de traditionele fietsenwinkel buitenspel.
Het Nederlandse HousingAnywhere bereikt per jaar nu 30 miljoen bezoekers. Het platform streeft naar werelddominantie in een markt waar nog veel te winnen is.
De Vegetarische Slager werd een internationaal succes. Nu mikt Jaap Korteweg op een plantaardige alternatief voor kaas.
Openbaar vervoer on-demand beschikbaar maken met een app. The Routing Company wil zo een einde maken aan lege bussen die hun verplichte rondjes rijden.
Leuk hoor, dat je product door de markt wordt opgepikt. Maar je wilt meer: hordes klanten die op de deur bonzen en de omzet die door het dak gaat! Hoog tijd om op te schalen dus.
De Eiffeltoren bezoeken, shoppen in New York, met vrienden afspreken, tegen Max Verstappen racen of een concert bijwonen. Straks kan het allemaal in de Metaverse.
Veel jonge mensen met name krijgen er geen genoeg van en TikTokken zich suf. We ontleden het businessmodel van deze new kid in town.
Aandelen uitgeven is voor de meeste mkb-ondernemers een mission impossible. Eyevestor heeft een platform ontwikkeld dat dit proces democratiseert.
Meer dan 190.000 tickets verkopen voor een concertreeks, zonder bekend te maken wie er op het podium staan. We duiken in het succes van De Vrienden van Amstel Live.
Soft Revolt is ‘s werelds eerste bh uit de 3D-breimachine, zonder beugels. Elles Roeleveld lost daarmee voor vrouwen een aantal problemen op.
Chips zijn dikmakend, de zakken nauwelijks recyclebaar. Snecco wil die problemen tackelen met een nieuwe chips-formule.
Binnen twee minuten een verzekeringspolis in je mailbox. Zelfs als het over arbeidsongeschiktheid gaat. Insify belooft verzekeren zonder gedoe.
Even een fronsrimpel wegwerken of bovenlip vullen. Nederland telt steeds meer klinieken die cosmetische behandelingen aanbieden.
Giel de Winter is de motor achter het succes van StukTV. Met hem praten we over de toekomst van lineaire televisie, streamingdiensten en content maken op basis van data.