#11 Zo slijt NewBe content aan Netflix
Het Nederlandse productiehuis NewBe doet wat John de Mol nalaat: profiteren van de booming streaming-markt. Netflix, Videoland en Amazon Prime behoren tot de klanten van het bedrijf.
Te gast is Jeroen Koopman die NewBe acht jaar geleden oprichtte. In tegenstelling tot veel van zijn branchegenoten laat hij lineaire tv voor wat het is en zijn het vooral de video on demand-platformen waar het bedrijf zich op richt. Met succes. 'Gewoon Boef' was een hit op Videoland en voor de remake van 'Heartbreak High', een bekende Australische soap uit de jaren 90, heeft Koopman al een koper gevonden. De serie is vanaf volgend jaar te zien op Netflix.
Over deze podcast
Baanbrekende Businessmodellen is de podcast waarin John van Schagen en Patrick van der Pijl in gesprek gaan met bedrijven die zichzelf opnieuw uitvinden en nieuwkomers die bestaande markten opschudden. Abonneer je op deze podcast via bnr.nl/businessmodellen. Heb je een vraag of tip voor de redactie, mail dan naar schagen@bnr.nl.

Baanbrekende Businessmodellen
Innovatieve verdienmodellen. Slimme partnerships. Andere distributiekanalen. John van Schagen en Patrick van der Pijl gaan in gesprek met bedrijven die de spelregels in hun branche herschrijven.