Back to Business: VrijMiBo, maar dan thuis
Toen de horeca dicht ging aan het begin van de coronacrisis, zat Brouwerij Pronck in Leiden met minder omzet. Daar hebben ze toen iets op bedacht; de Stay-At-Home-Borrel-Box. Door het flexibel aanpassen van elke box en animo bij bedrijven om hun team zo'n box op te sturen, lukte het rond de 90 procent van hun reguliere omzet te behouden. Founder van de brouwerij Benjamin Wegman vertelt hoe ze dat gedaan hebben.
Eerst alleen in en rondom Leiden, maar later ook verder weg. En allerlei bedrijven die ook zo’n box wilde, voor hun online vrijmibo bijvoorbeeld met soms een custom label op de flessen. Het heeft de brouwerij een extra businessmodel opgeleverd.
Dit is Back to Business
In BNR Back to Business krijg je elke dag tips, tricks en inspiratie om je bedrijf weer helemaal back in business te krijgen.
Abonneren
Ga naar www.bnr.nl/backtobusiness en abonneer je op de podcast, ook te beluisteren via de BNR App, Apple Podcast, Spotify en elke ochtend live om 07:20 uur in De Ochtendspits op BNR Nieuwsradio.

BNR Back to Business
Nederland gaat weer aan de slag na de intelligente lockdown. Aanpassen aan de anderhalvemeter-economie is geen keuze maar een must. Hoe ben je in deze tijden zo succesvol mogelijk?