Back to Business: Pompen of verzuipen in coronatijd
Speel de aflevering afOf luister via BNR app Spotify Apple Podcasts
Over de aflevering
Nederland gaat weer aan de slag na wat het kabinet een intelligente lockdown heeft genoemd. Aanpassen aan de anderhalvemeter-economie is geen keuze maar een must. Hoe ben je in deze tijden zo succesvol mogelijk? Roland Aartsen, eigenaar van Clearcircle en hygienezuil.com, kreeg te maken met een flinke domper toen de horeca, verreweg de grootste afnemer, stil kwam te liggen.
Net op het moment dat hygienezuil.com op het punt stond door te breken, liep de omzet door de crisis met 85 procent terug. Maar met het idee van een hygiënezuil met een voetpedaal wist het bedrijf slim op de nieuwe omstandigheden in te spelen. 'Toen we erachter kwamen dat ze in Nederland nog niet gemaakt werden, gingen we aan de slag. We wilden een heel simpel systeem maken dat door iedereen gebruikt kan worden. Het heeft voor ons in ieder geval het omzetverlies door het sluiten van de horeca meer dan goed. We hebben er zelfs extra mensen voor moeten aannemen.'
Dit in BNR Back to Business
In BNR Back to Business krijg je elke dag tips, tricks en inspiratie om je bedrijf weer helemaal back in business te krijgen.
Abonneren
Ga naar www.bnr.nl/backtobusiness en abonneer je op de podcast, ook te beluisteren via Apple Podcast, Spotify en elke ochtend live om 07:20 uur in De Ochtendspits op BNR Nieuwsradio.