BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast De Weg naar een Vaccin Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast De Weg naar een Vaccin Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast De Weg naar een Vaccin Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Beeldbepalers
Beeldbepalers

Beeldbepalers

On demand

Over media, marketing, communicatie en creatie, met Diana Matroos.

BNR app iTunes Spotify RSS

Best of Beeldbepalers - aflevering 6: Nepnieuws raakt in versnelling met deepfake-video's

Wisten vroeger alleen knappe hoofden in de special effect studio’s van Hollywood raad met deepfake-video's, tegenwoordig zijn zulke nepvideo’s ook toegankelijk voor de massa. Dat heeft grote gevolgen.

20 augustus 2019 Technologie Beeldbepalers Diana Matroos

Best of Beeldbepalers - aflevering 5: Hoe lang kan een merk meegaan in de muziekindustrie?

Hoe je een merk of persoon succesvol in de markt zet, kun je misschien wel het beste leren van de grote artiesten. Neem nu een artiest als Madonna. Ze is 60 jaar, zit al tientallen jaren in het vak en komt nu weer met een single. Hoe lang kan een merk meegaan in de muziekindustrie en hoe houd je je merk houdbaar?

13 augustus 2019 Muziek Beeldbepalers Diana Matroos Merken

Best of Beeldbepalers - aflevering 4: Helden en anti-helden in reclames

Voor steeds meer merken draait het niet meer om hoe zij de producten aan de man brengen, maar hoe ze de consument aan zich kunnen binden. De inzet? Helden en anti-helden in reclames.

6 augustus 2019 Reclamebureau Beeldbepalers Diana Matroos

Best of Beeldbepalers - aflevering 3: Wie bepaalt ons schoonheidsideaal?

Ons schoonheidsideaal wordt meer en meer bepaald door jongere meisjes. Was topmodel Doutzen Kroes nog achttien jaar toen ze het vak inging, haar nieuwe collega Summer de Snoo is nog maar negen. Gaat het te ver dat zo’n jong meisje sexy in de camera kijkt en het beeld bepaalt waar een tiener of vrouw aan moet voldoen?

30 juli 2019 Beeldbepalers Diana Matroos

Best of Beeldbepalers - aflevering 2: De beïnvloeding van ons brein door de juiste triggers

In marketing en communicatie draait alles om de beïnvloeding van gedrag. Hoe ontwikkel je die content die ons ook echt raakt in ons brein waardoor we doen wat jij wilt?

23 juli 2019 Marketing gedrag Communicatie Beeldbepalers Diana Matroos

Best of Beeldbepalers - aflevering 1: Een geloofwaardige match tussen merk en sportinfluencer

Een Olympische sporter of fitgirl tot gezicht maken van je bedrijf. Welk gevaar schuilt daarin voor de sporter en het bedrijf als het gaat om de geloofwaardigheid?

16 juli 2019 Marketing Beeldbepalers Diana Matroos Sport Olympische Spelen

Slimme zet: als reclamemaker afwijken van de standaard

Een vacature voor een schooldirecteur? Die vind je meestal in de Volkskrant. Maar wat gebeurt er als de snelle reclamemakers afwijken van de standaard?

9 juli 2019 Reclamebureau Beeldbepalers Diana Matroos FD

'Zeikschrift' Madeleijn legt fouten van Nederlandse media bloot op Instagram

Ongemerkt maken Nederlandse media de ene na de andere domme opmerking. Denk aan bodyshaming, racisme en seksisme. Hoe erg is het en wat zegt dit over onze maatschappij?

2 juli 2019 Maatschappij Beeldbepalers Diana Matroos Media Social media

Nepnieuws raakt in versnelling met deepfake-video's

Wisten vroeger alleen knappe hoofden in de special effect studio’s van Hollywood raad met deepfake-video's, tegenwoordig zijn zulke nepvideo’s ook toegankelijk voor de massa. Dat heeft grote gevolgen.

25 juni 2019 Beeldbepalers Diana Matroos

'Mode is een weerspiegeling van de maatschappij'

Zwarte en witte modellen die een cover van een modeblad sieren. Sportmerk Nike zet plussize paspoppen en paspoppen met een beperking neer in winkels. Langzaam verandert het beeld in de modewereld, maar gaat het al ver genoeg?

18 juni 2019 Mode Beeldbepalers Diana Matroos

#foodporn: regie over foodmarketing gaat terug naar de klant

De hashtag foodporn is één van de meeste gebruikte hashtags op Instagram. Waarom plaatsen we zo veel foto’s van ons eten op social media en wat betekent dit voor de marketeers en reclamemakers van foodmerken?

11 juni 2019 Marketing Beeldbepalers Diana Matroos Food

'Het belangrijkste in een podcast? Intimiteit!'

Van een hype kun je niet meer spreken, maar van een trend wel! Meer dan 2,2 miljoen Nederlanders luisteren dagelijks, wekelijks of maandelijks een podcast. Hoe beïnvloedt podcast het radiolandschap?

4 juni 2019 Podcast Beeldbepalers Diana Matroos

De transformatie van Adformatie

Marketing, communicatie, media en creatie. Dat waren vroeger aparte vakgebieden, maar nu steeds meer samengevoegd. Een nieuwe generatie van gedragsbeïnvloeders staat op en daarmee wordt het vak complexer. Wat betekent deze verandering van hoe er met consumenten wordt gecommuniceerd en hoe we worden beïnvloed?

28 mei 2019 Marketing Communicatie Reclamebureau Beeldbepalers Diana Matroos

Beeldbepalers Extra: Gamer Royalistiq over zijn leven als fulltime-YouTuber

Een schietspel dat wereldwijd miljoenen kinderen aan spelcomputers gekluisterd houdt. Dat is Fortnite. In een paar jaar tijd is Roy Beszelsen, beter bekend als Royalistiq, uitgegroeid van fanatieke gamer tot serieuze YouTuber.

21 mei 2019 Podcast Beeldbepalers Diana Matroos Merken

YouTuber Royalistiq trekt een miljoenenpubliek met zijn Fortnite-video's

Een schietspel dat wereldwijd miljoenen kinderen aan spelcomputers gekluisterd houdt. Niet alleen het spel trekt een mega-publiek, maar ook de wereld van de YouTube-gamers is big business.

21 mei 2019 strategie Beeldbepalers Diana Matroos Merken
live-studio-image
BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play