
Beeldbepalers
Over media, marketing, communicatie en creatie, met Diana Matroos.
Over media, marketing, communicatie en creatie, met Diana Matroos.
Wisten vroeger alleen knappe hoofden in de special effect studio’s van Hollywood raad met deepfake-video's, tegenwoordig zijn zulke nepvideo’s ook toegankelijk voor de massa. Dat heeft grote gevolgen.
Hoe je een merk of persoon succesvol in de markt zet, kun je misschien wel het beste leren van de grote artiesten. Neem nu een artiest als Madonna. Ze is 60 jaar, zit al tientallen jaren in het vak en komt nu weer met een single. Hoe lang kan een merk meegaan in de muziekindustrie en hoe houd je je merk houdbaar?
Voor steeds meer merken draait het niet meer om hoe zij de producten aan de man brengen, maar hoe ze de consument aan zich kunnen binden. De inzet? Helden en anti-helden in reclames.
Ons schoonheidsideaal wordt meer en meer bepaald door jongere meisjes. Was topmodel Doutzen Kroes nog achttien jaar toen ze het vak inging, haar nieuwe collega Summer de Snoo is nog maar negen. Gaat het te ver dat zo’n jong meisje sexy in de camera kijkt en het beeld bepaalt waar een tiener of vrouw aan moet voldoen?
In marketing en communicatie draait alles om de beïnvloeding van gedrag. Hoe ontwikkel je die content die ons ook echt raakt in ons brein waardoor we doen wat jij wilt?
Een Olympische sporter of fitgirl tot gezicht maken van je bedrijf. Welk gevaar schuilt daarin voor de sporter en het bedrijf als het gaat om de geloofwaardigheid?
Een vacature voor een schooldirecteur? Die vind je meestal in de Volkskrant. Maar wat gebeurt er als de snelle reclamemakers afwijken van de standaard?
Ongemerkt maken Nederlandse media de ene na de andere domme opmerking. Denk aan bodyshaming, racisme en seksisme. Hoe erg is het en wat zegt dit over onze maatschappij?
Wisten vroeger alleen knappe hoofden in de special effect studio’s van Hollywood raad met deepfake-video's, tegenwoordig zijn zulke nepvideo’s ook toegankelijk voor de massa. Dat heeft grote gevolgen.
Zwarte en witte modellen die een cover van een modeblad sieren. Sportmerk Nike zet plussize paspoppen en paspoppen met een beperking neer in winkels. Langzaam verandert het beeld in de modewereld, maar gaat het al ver genoeg?
De hashtag foodporn is één van de meeste gebruikte hashtags op Instagram. Waarom plaatsen we zo veel foto’s van ons eten op social media en wat betekent dit voor de marketeers en reclamemakers van foodmerken?
Van een hype kun je niet meer spreken, maar van een trend wel! Meer dan 2,2 miljoen Nederlanders luisteren dagelijks, wekelijks of maandelijks een podcast. Hoe beïnvloedt podcast het radiolandschap?
Marketing, communicatie, media en creatie. Dat waren vroeger aparte vakgebieden, maar nu steeds meer samengevoegd. Een nieuwe generatie van gedragsbeïnvloeders staat op en daarmee wordt het vak complexer. Wat betekent deze verandering van hoe er met consumenten wordt gecommuniceerd en hoe we worden beïnvloed?
Een schietspel dat wereldwijd miljoenen kinderen aan spelcomputers gekluisterd houdt. Dat is Fortnite. In een paar jaar tijd is Roy Beszelsen, beter bekend als Royalistiq, uitgegroeid van fanatieke gamer tot serieuze YouTuber.
Een schietspel dat wereldwijd miljoenen kinderen aan spelcomputers gekluisterd houdt. Niet alleen het spel trekt een mega-publiek, maar ook de wereld van de YouTube-gamers is big business.